Vespa Sprint 2014 – az első fotók
2014. 03. 27

Ahogy 2013-ban a Primavera átvette a Vespa modellpalettáján az LX helyét, a Sprint 2014-től az S-t helyettesíti. A motor a nevében sem hagy kétséget szándéka felől, hogy a legsportosabb és legdinamikusabb kistestű modellje legyen a legendás olasz gyártónak.

A Sprint a '60-as években nagy sikert aratott fürge kis Vespák fiatalos és modern változata, amit kellemesen kiemel a sportos ülés és a klasszikus formájú szögletes fényszóró. A robogó teljesen új, 12 colos alumíniumöntvény kerekeket kapott, ez az első alkalom, hogy kistestű Vespára a GTS sorozattal megegyező méretű, nagy kerék kerül.

A préselt pléh idomzat a Vespának mindig is jellegzetessége volt. A Sprint formája kellőképpen múltidéző és figyelemfelkeltő, aminek a megszokott fekete, fehér és piros színek mellett az új kék vagy sárga különösen jól áll. A motor méretei az LX és az S méreteivel azonosak maradtak, néhány alapvető módosításnak köszönhetően a Sprint mégis ergonomikusabb, kényelmesebb és könnyebben kezelhető lett. A lábtér mérete megnőtt, az idom új formája megálláskor biztosabb talajfogást enged. A Sprint sisaktartójának mérete 16.6 liter, köszönhetően a taposó alá áthelyezett akkumulátornak, így egy zárt sisakot is könnyedén képes elrejteni.

A Sprint háromféle blokkal lesz kapható: két- és négyütemű 50 cm³-es, és 125 cm³-es négyütemű, léghűtéses, háromszelepes verzió választható. A gyártó szerint a fogyasztása és a szerviz intervallumok hossza miatt a fenntartási költségei különösen kedvezőek.