Vespa GTS és GTS Super 2014
2014. 05. 22

Ahogy a sajtóközlemény fogalmaz: a valaha gyártott legerősebb és legnagyobb Vespák lépnek most porondra a Vespa GTS és sportosabb testvére, a Vespa GTS Super személyében. Valóban így van, és kivételesen a marketing sem túlzás. De nézzük végig, mi minden változik a világ legismertebb, szinte már státuszszimbólumnak tartott robogóin.

 

A külső jegyekben a gyár most sem tér el a hagyományoktól, és őrzi a Vespákra jellemző külső jegyeket. Azonban aki jobban szemügyre veszi az új modelleket, rengeteg apró, szinte nüansznyi változtatást találhat. Változik a kormánynyak kialakítása, ami az új Primavera modellre emlékeztető jegyeket kap, illetve a lábtartó rész, a krómbetétek, de akár a hátsó lámpát vagy az első sárvédőt is említhetnénk. Ezenfelül megjelennek a ledes irányjelzők. A megjelenés tehát csiszolódott míg, a beltartalom hatalmasat változott.

 

Mindkét modell megtartja az egy lengőkaros első felfüggesztést,  de már az újratervezett és ESS-nek elnevezett futóműrendszerrel szerelik. Egy módosításnak köszönhetően nagyban sikerült növelni az első felfüggesztés erejét, ezzel a stabilitását is, ami a gyári adatok szerint felére csökkenti a csúszás lehetőségét és növeli a vezetés élményét.

A GTS Superben változik a műszerfal - piros világitással jelenik meg - és a felnik színe is eltérő. 

 

A Vespák talán legizgalmasabb és egyben felhasználóbarát újítása a VMP (Vespa GTS Multimédia Platform). Ennek az egységnek köszönhetően és egy okostelefon használatával rengeteg izgalmas opciót használhatunk. Megtudhatjuk, mi a pontos pozíciónk, ellenőrizhetjük az útitervünket, a keréknyomást vagy a vezetési paramétereket (átlagfogyasztás, megtett kilométer).

Az erőforrás természetesen továbbra is egy egyhengeres négyütemű, négyszelepes, vízhűtéses motor, ami elektromos befecskendezéssel van ellátva, és legnagyobb teljesítménye 22 lóerő. A GTS Super is kapható 125 köbcentis változatban, ami a B125 jogosítvánnyal rendelkezőknek lehet tökéletes választás.

A Vespa GTS 300 három színben kapható: fekete Vulcan, Midnight Blue és Dolomit Grey,  mindegyik változat bézs nyereggel párosul. A Vespa GTS Super 125 és 300 négy színben érhető el:  Polírozott fekete, Montebianco, Red Dragon és Blue Gaiola. Ez a típus fekete nyereghuzattal kerül a boltokba.

Itt kell megemlítenünk, hogy változott az üléstakaró anyaga és kialakítása is a nagyobb csomagtér és a jobb ellenállóság érdekében. Ezenfelül a Vespák csomagtartójában találunk egy USB csatlakozót.

Mivel mi is nagy Vespa rajongók vagyunk, és nincs a gyárnak olyan modellje, amit ne tudnánk formai tökéletességnek tekinteni, ezért egy kis galériával kedveskedünk szintén Vespa rajongó olvasóinknak. Gyönyörű idomok jellemzik a Vespákat, és azokat is, akik életre keltik őket, még ha csak egy fotó erejéig is.